lördag 18 juni 2011

Min älskade vän

Igår blev min älskade kämpe, vän och prins utdömd. Han har under sista månaden känns knackig stundvis och i helgen blev han halt höger fram.
Hos veterinären igår visade det sig att han va halt på båda fram och vänster bak och även röntgenförändringar och spatt på vb vilket gjorde att jag tagit beslutet att låta honom somna in.
Han ska få äta hur mycke gräs han vill och jag kommer även bjuda på massor av havre och morötter nu sista tiden. Det är en ära att ha fått umgås och ta del av den här hästen i två år och jag tror inte att jag har förstått innebörden av att inte ha honom i mitt liv längre. Med ett hjärta av guld har han fått mitt hjärta att börja brinna för dressyr och han har bjudit mig på känslan av att vara ett med en häst. Han har ställt upp och hängt med på både träningar och tävlingar och alltid med en liten räv bakom öran. Han kommer fattas mig

4 kommentarer:

  1. Å Stina :(vet inte vad jag skall säga eller skriva. Så otroligt sorgligt.Men dina ord skrivna här säger allt om vilken djurvän du är. Och så otroligt fint skrivit om din fyrbenta vän <3 Kramar i massor till er <3 Ammi B

    SvaraRadera
  2. Fy så trist :( Massor av styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Åd det e såå sorgligt! Sicken stjärna han har varit och lärt dig massor!
    Tänker på dig, styrkekramar

    SvaraRadera
  4. ÅH! jag beklagar verkligen =(
    kramar om!
    mvh/Q

    SvaraRadera