onsdag 5 oktober 2011

En helt vanlig dag i stallet

Började dagen men att släppa ut hästarna och sen gjorde jag iordning Knatte för ett litet pass på banan. Har kommit på att jag aldrig skriver om när jag rider ut men de är inte så spännande så det blir att jag hoppar över dom dagarna.
Såhär såg han ut:

Allt kommer ifrån Eskadron. Allroundskydd och boots fram och kotskydd bak:
Schabrak ifrån Equiline som är gammalt och uttvättat men hänger fortfarande med efter många tvättar:
 Jag köpte ett nytt fårskinn till sadelgjorden då det andra gled runt massa men detta låg där det skulle:


 Ridningen gick sådär idag. Jag hittade aldrig någon bra känsla utan kändes mest som att jag bara for runt och kom aldrig till arbete riktigt. Hade bestämt mig redan från början att lägga honom lite lägre än jag brukar så att han blir rikigt rund men attans va svårt de är att behålla energin i honom i en lägre form. Han blir gärna bara sävig och lång istället för rund och ärtig! Han blir lång i övergångarna och drar mest isär sig. Han är helt enkelt för svag för att orka komma igen ordentligt.
Fick dock till några bra fattningar från trav-galopp som jag tycker är svårt annars så jag är inte missnöjd med Knatte utan mest min egna ridning.

Knatte fäller hur mycket som helst och nu när den nya pälsen kommer fram ser den ut såhär:
Han blir nog ganska ordntligt stickelhårig under vinterna antagligen.

Här kommer två bilder på min allt för sällan visade bästisar i stallet!!!:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar