fredag 29 juli 2011

Ett toppenpass

Idag hade Knatte planerat att bjuda på ett toppenpass märkte jag. Han va lite yr och okoncentrerad det första och lyssnade mest på när kossorna råmade men de gav med sig dirkekt när jag började trava fram.
Galopperade ganska tidigt idag eftersom jag tycker traven har blivit bättre efter den så jag tog en galopp åt varje håll och sen trav igen. Gjorde mycket volter och serpentiner och ökade lite på långsidorna.

Han bli lätt lite väl låg i traven när han väl släpper igenom över ryggen så jag gjorde lite övergångar och sen pausade vi en stund och sen lite mer galopp och idag satt alla fattningarna direkt så de känns jätteroligt. Galoppen är verkligen helt fantastiskt och idag fick jag verkligen en känsla av att den här killen kommer bjuda på väldigt bra känsla när bitarna börjar falla på plats!

I morgon ska vi lastträna. Inte ett dugg roligt men ett måste då jag är beroende av att kunna åka ensam ganska omgående så de är hårdträning som gäller minst en dag i veckan iallafall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar