söndag 31 juli 2011

Svettigt värre

Igår vilade Knatte och det enda vi hittade på va att lastträna. Det är inga problem alls att lasta honom men jag hade velat lära honom att gå in själv och att jag bara skickar in honom vid sidan men jag tror jag ska glömma det tills vidare. Han fattade verkligen ingenting och blev bara osäker så det känns onödigt att bråka om de när han går in om man går före. Nu lägger jag vikt på att han ska lära sig att stå kvar inne själv så jag kan gå ut och stänga bakom själv istället. Han har lite bråttom u,t men igår det sista så stod han lugnt och stilla utan att gå ut innan jag bad om det så idag kommer Anni igen och hjälper oss träna vidare.

Red ett svettigt pass på banan idag och han va riktigt riktigt fin! Trodde nästan han skulle va lite matt på grund av värmen men han va verkligen allert och gjode superfina övergångar. Red inte så länge idag utan nöjde mig ganska fort eftersom de va så varmt och han gjorde allt med bravur. Duktig polle:)

Svettigt med stövlar idag!



Hade mitt svarta Equiline schabrak idag och jag tycker svart är riktigt snyggt på fux:



Sålde Butetsadeln idag så vi möttes i Borås och då passade vi på att gå in på Hööks där (som för övrigt har en ungefär 10 gånger fräschare butik än Jönköping) och köpte lite smått och gott. Fyndade bland annat ett nytt fint halsband till Keano som det va halva reapriset på. 25 spänn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar