torsdag 21 juli 2011

Vår alldeles första träning tillsammans

Äntligen var det dags. Vår alldeles första träning ihop på hemmaplan, en vanlig dag, precis som det ska vara!
Mest focus på att han ska fram ett snäpp till i skritten så att det blir lite mer tryck i den, övergångar skritt-trav och så lite galoppfattningar skritt-galopp.
Min lilla häst är hel,t helt fantastisk och det enda som störde under träningen va att nya dressyrsadeln inte låg bra. Köpte den utan att egentligen testat att rida i den ordentligt så jag visste att det va en chansning så tyvärr så lättar den av allt för mycket baktill så är det någon som vill köpa en Butet i nyskick storlek normal mot vid till ett bra pris så vet ni vad jag finns;)
Sen att jag känner mig som en nybörjare och mest sitter och småler över hur bussig Knatte är som bjuder på en fin känsla med en påse nötter på ryggen är en helt annan femma;)

Jag fick verkligen blodad tand nu när vi tränade och jag blir så attans lycklig av Knatte. Han är precis lagom på alla håll och kanter:)

Mätte för övrigt honom och kom fram till att han är en stolt kille på höga 177-178 cm ungefär mohahah

1 kommentar:

  1. hihi lilla knatte! vad kul att det går bra för er! läser din blogg med jämna mellanrum så jag har koll på dig! bara så du vet! //Alle

    SvaraRadera