lördag 9 juni 2012

Lycka är Knatte

Hade egentligen tänkt rida ut idag för jag trodde att det skulle regna men det va uppehåll när jag kom till stallet så jag passade på att ta banan idag så får det blir skogen i morgon istället.
Började värma upp med mycket skänkelvikingar i skritten för han känns väldigt lösgjord då och sen gick jag över till trav med mycket linjer och tempoökningar och han va ovanligt pigg och glad idag.
Superfin i galoppen men himla bra energi och gjorde en hel del bra övergångar skitt-galopp-skritt.
Jag är väldigt nöjd med hur han har utvecklats sendan vi va i skåne och det ska bli väldigt skoj att rida för Jill nästa helg igen.
Är så otroligt glad över min häst och har nog faktiskt aldrig haft en häst som ligger mig så varmt om hjärtat som Knatte.


2 kommentarer:

  1. Såå gullig! :) Vad heter han/hon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Han heter Gillespie men kallas för Knatte:-)

      Radera