måndag 11 juni 2012

Spöregn och lastträning

Det va längeseda jag lasttränade nu och jag va rätt så inne på att det kunde va lite segt men Knatte överraskade med att gå in nästan direkt och sen va han lite envis en stund och sen gick de super så det kändes inte som någon större grej som tur va! Härligt att jag hittat ett sätt som fungerar för oss.
När jag hade lasttränat så la jag in ny spån så nu ser det så himla rent och snyggt ut. (Som vanligt så spegelvänds mina bilder ibland så jag lastar inte på höger sidan utan de är bilden som vänts.)



Ridningen idag bestod av mest utritt och lite skritt och trav på banan och han kändes väldigt fin idag och loss. Han va dock lite matt de sista men de berodde nog på att han va jätte kissenödig för så fort jag hade hoppat av ställde han och kissade. Tokstollen!

Blev skydd ifrån Veredus bak idag och bruna lindor ifrån okänt märke.
Den lilla vovven va med idag och sprang och hoppade som en tok så när vi kom tillbaka till stallet och det började ösa ner utanför så gick han och la sig och sov i en box. Att va i stallet är inte så dumt ändå!
Nu taggar jag verkligen inför helgen och det ska bli så himla roligt att få träna för Jill igen!

1 kommentar:

  1. Heja lagad transport! Här ska åkas, tränas och ha roligt! Tack för infon om höger el vänster sida. Blev lite snurrig där men jag gillar dina spegelvända bilder för mitt stall får en helt ny look så att säga..hehe!

    SvaraRadera