lördag 10 september 2011

Fantastiska häst

Igår va det äntligen dags för oss att träna och gisses va häftig han är lilla Knatte.

Började direkt med att fånga upp bakbenen i skritt så att han trampar på lite snabbare och inte blir så lång och långsam utan lite kvickare. Jag kände direkt att jag gärna blir för långsam i halvhalten och fastnar lätt i handen istället för att släppa igenom halvhalten.
Gjorde samma jobb i traven och red en hel del mellantraver på honom sen samla upp igen. Fram och tillbaka hela tiden för att få honom allert och kvivk. Han är så häftig att sitta på när han kommer igång och jag fick en super känsla stundvis.
Lite fattningar galopp skritt som han sätter som ett smäck. Galoppen är verkligen helt fantastiskt och det känns som att sitte på ett stort hjul när han flyger fram.
Anni filmade en hel del så jag hoppas på att kunna lägga ut lite film någon dag. Kan säga att jag har världen träningsverk i magen och ryggen idag. Dags att börja rör på fläsket!

Sakerna står nyputsade och redo tills nästa ridtur:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar