torsdag 1 september 2011

Sämst på uppdatering!

Jag har verkligen blivit helt sjukt dålig på att skriva i bloggen och de beror nog på att vi inte kommit igång med träningen men nu på lördag smäller de. Och sen hoppas jag vi kan träna en gång i veckan så snart, snart är vi på topp:)

Red Knatte på banan idag på det nya bettet jag la ut i mitt förra inlägg och det känns som att de är de bett han trivts absolut bäst med. Han går gärna och grejer lite med det hela tiden och kommer inte riktigt till ro i munnen men med detta är han stundvis helt stilla i munnen. Hade stundvis en så himla bra känsla och han verkligen svävar fram i travem när han kommer till arbete ordentligt och de gjorde han direkt idag. Härligt!
Galoppfattningarna va dock under all kritik idag. Jag hade svårt att få honom att bjuda in i fattningen och han bara ålar runt och tror han ska flytta sig för skänkeln istället för att ta fattningen och då blev det gärna fel galopp och lite hej och hå men när jag väl fick reda på att han ska trampa fram och bjuda till båda tyglarna fungerade det bra till slut.

Använde mitt sketasnygga schabrak idag som jag är väldigt förtjust i och sadeln börjar sätta sig lite efter Knatte nu:



Igår va jag i Borås och hälsade på hos min syster och då passade vi på att åka till Hööks och jag köpte ett stalltäcke till Knatte. Ett fleecetäcke med hal utsida så det inte blir att massa spån fastnar. Passade jättebra:


Såhär söt är Knatte verkligen jämt. Älskade söta lilla Knatte!

1 kommentar:

  1. Eskadronschabrak??!! Har två av denna modellen å flera till hoppsadeln! ÄÄLSKA!! =)

    SvaraRadera