söndag 4 september 2011

Träning inställd

Så typiskt igår. Jag hade borstat och klippt Knatte och lindat benen och va redo för att äntligen få träna men.... alltid men!
Hade blivit missförstånd med tiderna på andra stället tränaren håller träningar på så när vi stod där redo så hade hon 50 min tills hon kunde va hos mig och då kände jag att jag inte ville vänta utan red ett pass på banan själv.

Började i skritt där jag red mycket serpentiner och gjorde volter i varje båge och han känns mycket mycket bättre på detta bettet och remontnosgrimma och han känns mycket bättre i formen nu. Han har gärna fastnat lite i en form och är svår att få att bjuda fram ordentligt på bettet.
Gick över i samma arbete i trav men la in lite små ökningar på långsidan och gjorde en hel del övergångar.
Galoppfattningarna satt som ett smäck vart enda en och jag va verkligen jättenöjd med vår lilla egna träning;) det blir en ordentligt träning i veckan istället! Jag är ju så sugen på att komma igång nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar