fredag 23 september 2011

många aha-upplevelser

Efter sista träningen känns det som att så himla mycket har fallit på plats. Jag tycker jag har fått många aha-uppleverlser och kommit mer till ridning och känner att jag har blivit mycket snabbare på att korriskera innan det bär iväg allt för mycket.
Jag har dock problem med att sitta ner i traven ordentligt så det har jag tränat på mycket och idag så tog jag fram en gammal övning jag lärde mig för flera år sedan som jag har glömt bort. Detta måste alls testa!
Lyft upp båda benen som en groda så att du verkligen bara sitter på rumpan utan att benen nuddar sadeln. Detta görs i skritt och sen sitter du så under så lång tid du kan tills du blir helt död i benen sen jäklar sitter man i sadeln och travar iväg som värsta dressyrprinsessan. Skämt å sido blir man så trött i dom musklerna som gör att man gärna spjärnan emot och hindrar sig själv från att verkligen komma ner i sadeln. Son sagt testa och återkom gärna med resultatet:)
Jag hade iallafall ett av min absolut bästa ridpass i min ryttarkärriär idag tror jag. Knatte är helt fantastiskt rolig att jobba med och jag är så fruktansvärt glad i honom. Som läget ser ut just nu så kan det ev bli så att vi testar på en liten tävling nu i höst om allt går som det ska.

Dagens schabrak blev idag ett utgammalt slitet schabrak av okänd märke:

Nu ska jag åka och lämna in sadeln så den ska toppstoppas och sen ska jag och Anni in på charliesrean och slåss om fynden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar