torsdag 29 september 2011

Måste skriva..

.. för att skingra tankarna lite.

Testade att tömköra Knatte idag och jag vet inte inte om han är det innan men tömmar på rumpan va inget som bekymrade honom med dock gillade han inte när han flodhäst till matte sprang efter när han skulle galoppera för att hinna med haha
Kändes verkligen som att vi kommer kunna få till mycket bra arbete på töm och de är så grymt nyttigt att se hästen ifrån backen och se precis hur dom rör sig och använder kroppen.
Blev mest övergångar emellan skritt och trav idag och han va jätte fin. Han börjar bli mycket stadigare i formen nu och det känns som att han bara blir bättre och bättre i munnen hela tiden. Tänkte jag skulle försöka börja träna lite mer på delar av program nu så att jag kommer in lite i den ridningen nu. Känns som att jag har lagt av mig lite på den fronten. I morgon blir det vila, lördag ett lättare pass på banan och söndag hoppas jag på att kunna träna för Anni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar