tisdag 3 maj 2011

Fel galopp!

Idag va det äntligen dags för lite ridning igen. Solen sken och det såg sådär härligt varmt och skönt ut ute så att man nästan tror att det är sommar..... ända tills man öppnar dörren och upptäcker att det är fullkomligt iskallt och att det riktigt biter sig ändå in i märgen. Brrr
Frös till och med om tårna idag när jag red och de gillar jag inte.

Började passet med skritt och mycket volter och bakdelsvändningar, och övergick sedan till öppna på långsidorna i trav och volter med flytta rumpan in eller ut och det fungerade superbra idag och han kom fram till bettet jättefint och kändes väldigt stadig. Gjorde lite skritt galoppövergångar och dom funkar de lite si sådär med som alltid. Han slänger väldigt lätt upp huvudet istället för att stanna kvar hos mig och ta i med dom där små söta bakbenen. Fick till några på slutet som jag va riktigt nöjd med och sen va det dags för den där förvända galoppen som han verkligen inte tycker om.
Brukar oftast bara göra mycket förvända galoppfattningar på volt nu för tiden och har slarvat en del med att rida lite längre sträckor men idag red jag längs fyrkantspåret och gjorde mycket volter och han tycker detta är så jobbigt innan han kommer loss och igång. Efter en stund känns han jättefin och verkligen loss men det känns som att hans kropp bara skriker feeeel en stund innan den kommer på att det fungerar. Detta ska vi träna mer på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar