torsdag 26 maj 2011

Sleeping beauty

Måste bara börja med att lägga in denna snygga bilden på min skönhet Dutte. Ungefär såhär inspirerande tyckte han att de va att behöva gå ut och bli riden ett pass igår:
Världens mest osmickrande bild

Måste skriva om en bra övning jag red igår som jag läste om i tidningen Ekipage tror jag det va. Gjorde en liten egen version som passa oss bättre men grunden kommer därifrån.
red på fyrkantspåret i trav och innan varje hörn saktade jag av till skritt och flyttade ut rumpan i hörnet, lite tänk mot framdelsvändning och sen igång i trav. På långsidorna la jag in en halt också och sen igång i trav. Fick en väldigt fin och bärig trav efter hörnen och det kändes väldigt väl i flyttningarna att han gärna kommer lite före mig då det va en jättenyttig övning och det va lätt att få en bra energi med bra tryck i traven. Rekomenderas!

Idag blev det mer galoppträning. Enkla byten stod det på schemat och det va så himla roligt att rida idag. Han blir super fin när man gör enkla byten på en volt och han känns som en rund liten köttbulle och rätt som det va så fick jag ett byte idag och efter de så avslutade jag för jag tycker han skötte sig så himla bra och just nu känns de som att han är jättepositiv och utvecklas jättemycket. Hoppade av med ett leende idag. Det gillar jag!

Dagens outfit:


Polo från Pikeur
Västen är okänd
Ridbyxor från Gersemi
Strumpor ifrån Kingsland














Schabrak från Equiline

1 kommentar:

  1. Vilket härligt pass det lät som ni haft.
    =)
    Trevlig övning också. ska helt klart testas.
    Tackar för den.
    mvh/Q

    SvaraRadera