onsdag 18 maj 2011

Stort grattis till min gubbe

Idag är det en alldeles speciell dag. Kanske inte något speciell alls för alla andra men för mig är det det och för min något äldre och älskade gamla gubbe Dutte. Han har uppnått en högaktningsvärd ålder på hel 15 år och det har firats med ett bra pass på banan, ett nytt bett och en påse morötter. Anar att ni förstår vilket som uppskattades mest;)

På schemat stod det sidvärtes idag och de fungerar så himla mycket bättre nu över lag. Han bjuder fram mycket bättre till bettet och blir då lättare att lägga ner honom lite rund och djup och få över ryggen och då känns han fin fin. Traven har blivit mycket bättre sedan vi började lite med slutor och jag jobbade en hel del med de idag och han känns verkligen toppen då. Han traglade sig igenom passet jättebra ändå tills jag skulle trava av för då vet jag inte va som hände men plötsligt fick herr gammelgubbe för sig att jag sa gasen i botten precis hela tiden!?

Blev ungefär hundra volter fram och tillbaka över hela banan innan han lugnade ner sig och då kändes han fin igen. På fredag kommer Becca ut och rider ett pass på honom och sen hoppas jag det blir träning i helgen.

Här kommer blir på det nya bettet med:



Tredelat som är lite tjockare med fasta ringar som han kändes väldigt fin på tycker jag. Stadig men utan att bli tung och lätt att lösgöra.









Återigen grattis till min prins!

1 kommentar:

  1. GRATTIS DUTTE önskar tant röd och tant brun med matte i Ryd!!

    SvaraRadera