lördag 21 maj 2011

Roliga häst

Jag har ingen tråkig, loj, alldaglig valack med ett jämt humör utan en riktig surgubbe när han sätter den sidan till. På ett mycket irriterande och bestämt sätt kan han visa att nej tack, detta är jag inte sugen på att göra även om jag börjar förstå vad det är du menar. Just detta humöret visar han gärna upp när vi ska träna byten.
Det va ett tag sedan sist vi gjorde detta eftersom det helt enkelt inte fungera att kombinera den träningen med förberedelse inför tävling. Eftersom det tar ett tag till nu innan det är dags för tävling igen så påbörjar vi denna cirkus som min häst tycker att detta är igen.
Han va superfin idag och fungerar helt kanon på det nya bettet och han känns lösgjord och fin nästan direkt. Gjorde hundra fattningar på en volt höger-skritt-vänster-skritt-höger-skritt-vänster-byte-höger. Och man hoppas ju på bytet och idag är faktiskt första gången han åtminstone svarar på hjälpen att jag vill ha ett byte. Innan har han bara sprungit runt och stressat och inte fattat något alls. Men idag bytte han i alla fall fram och sen blir han arg på mig och sen kommer bak;) och ett rent från vänster till höger. Testade bara två byten åt varje varv men det känns ändå som att det är lite närmare målet och det känns väldigt positivt att han ändå förstår att han ska göra någonting även om han tycker det är lite jobbigt och hemskt. Han slänger upp huvudet sådär härligt så man nästan får sig en smocka i facet. Han gillar ju när man sätter sig lite i lätt sits efter bytet och får massa beröm. Det är så surgubbar ska tas:)

Dagens outfit blev bara en bild på ett av mina favoritschabrak färgmässigt. Det är lite brunlila på något vis med lite turkost i passpoalen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar