lördag 7 maj 2011

Stolt hästägare

Idag är jag så otroligt stolt över min häst!
Det va dags för träning idag och idag hoppade tränaren Anni upp och red första halvtimmen och det är ju så fruktansvärt roligt att se sin häst under henne. Han gick verkligen jätte jättebra och hon tog igenom de som jag inte riktigt reder ut själv och han jobbade verkligen på så himla fint. Hon gjorde mycket slutor i skritt och trav och han fick verkligen kämpa men har tar det så himla bra och han bjuder verkligen på sig själv. Jag är så glad över att allt jobb har börjat löna sig och när han visar upp den sidan som han gjorde idag är han en riktigt fin dressyrhäst.

När jag hoppade upp sen så kände jag på en gång att han kändes mer lösgjord och igenom och jag fick testa slutorna i skritt och trav och jobbade med galoppen i sluta på volten och jäklar va kul de är att bara känna att de finns ju faktiskt mer i den där lilla hästen än vad man tror. Gjorde lite öppna på långsidorna och de är ju himla kul med krummeluttridning. Jag har massa film och bilder med ingenting på denna datorn men jag återkommer!

Dagens:

Piké från Gersemi
Kyra K ridbyxor
















Träns från Glen Gordon
Pannband ifrån Charlies
















Schabrak ifrån Isabelle Werth
(sadeln ser helt flottig ut för den är nysmord)











Benlindor ifrån Glen Gordon
Bootsen är Charlies egna märke tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar