onsdag 7 december 2011

Broddar och nya saker

Va svintrött när jag vaknade idag på morgonen och hade en diskusion i huvudet rätt länge om jag skulle sova en stund till eller gå upp men katterna började busa i sängen så jag vaknade till och tog tag i mitt liv lite.
 Brodde Knatte idag för de kändes så himla halt och slirigt ute och sen fick han äntligen använda sitt snygga ländtäcke ifrån horseware som jag köpte för ett par månader sedan. Passade perfekt och de enda ländtäcket som hålet för sadeln är lagom stort i som jag ägt.




Skrittade ut en sväng i skogen med Keano och de va verkligen livat kan man säga. Dom fäller ner skog och två hundar i hundgård skällde ut oss efter noter så Knatte va lite på tårna och va riktigt pigg idag. är lite bortskämd med att han alltid är så lugn när vi är ute själva. Travade några steg med honom och han känns väldigt fräsch och fin. Benet ser ut precis som normalt nu.

Sen fick han sitt nya täcke som passade fin fint och han blev jätte glad!
Titta va snygg jag är!

Sen köpte jag de här läderbalsamet....
...som har något läskig färg...
...men det va över förväntan och lädret blev väldigt snyggt och kändes ordentligt återfettat av de så de ska bli kul att se hur länge de håller sig bra. Ytan kändes väldigt vattentät och glansig av de så jag tror de kan va riktigt bra.

Knattes box ser numera ut såhär nu när jag blandar torv och spån. Använder mest torv och har bara lite spån i för att de ska se lite ljusare ut. Boxen är tusen gånger bättre och renare men de kan nog bero på att den mockas två gånger om dagen nu också och de gör verkligen jättemycke!

Bara för att han är så otroligt söt:
I morgon ska vi ut en sväng i skogen igen. Skritta i snön är livet!

2 kommentarer:

  1. SNYGGT!! Fint täcke!! Tack för all hjälp idag med Lill-fis och övrigt!

    SvaraRadera
  2. Tackar:) och de va så lite så dom skötte ju sig kanon! lill-fis är en gullebebis

    SvaraRadera