lördag 3 december 2011

Fröken tvärt emot

Idag är det en riktig skit dag. I alla fall om man ser till vädret men inte annars om ni fråga mig.

Min dag började med årets längsta sovmorgon och jag njöt. Va inte stressad en enda gång när jag låg där och gottade mig. Eller rättare sagt var jag inte stressad en enda gång för än jag såg va klockan va. Jag är van att gå upp tidigt jämt och att lägga ett par timmar i sängen bara för att de är gött tillhör ovanligheten så jag får nog helt enkelt föröka unna mig de en dag som denna och skjuta bort lite av den där ångesten över att ett par timmar går till spillo.
Åt frukost med min lilla familj framför tvn och sen bar det av till stallet. Jag trivs så himla bra och det är så trevligt att bara både mocka och prata skit när man har lite sällskap.

Jag hade planerat att rida idag men när regnet öser ner och det blåser så att det känns som att man blir kall ända in i benmärgen så tappar jag sugen ganska fort. Men när jag gick där i regnet i mina fula gröna håliga gummistövlar, dvs blöta fötter och händerna va iskalla och hästen inte ville hänga med in kände jag mig ändå varm inombords för jag har så mycket i livet jag är tacksam och lycklig över.
Jag har en helt underbar sambo,en helt fantastikst familj som alltid finns där, en toppen hund som följer med i ur och skur och håller mig sällskap öven dom där andra dagrna när ingen annan vill de, två mysiga katter som ligger och putsar på varandra mest hela tiden när dom inte busar, en fantastisk häst och ett jättefint hus. Jag gick alltså där för mig själv med spöregnet i ansiktet och log. För jag är lycklig!


2 kommentarer:

  1. Saknar Joakim på bild me, haha:-) Vi ses i mån!

    SvaraRadera
  2. haha han ville inte va med! de gör vi:-)

    SvaraRadera