torsdag 8 december 2011

Safari

Skritturen idag blev som värsta safarin! Jag han inte alls skritta många steg innan jag till min fasa såg 4 (FYRA!!!) älgar som stod och glodde på ett kalhygge. Jag är utav någon konstig anledning väldigt rädd för älgar och känner att jag är den sämsta ryttaren någonsin på att ge sin stöd i sådanna situationer så jag är så tacksam för min super duper snälla unghäst som bara tittade nyfiket och spatserade på som att de va den mest naturliga saken i världen att dom stod där och glodde. Dom vägrade att flyttade på sig med och stod bara där och glodde som fån. Hur spännande kan de va med en snygg häst, påbylsad, halvfet ryttare och en hund med täcke liksom?



Knatte va väldigt lugn och fin idag och jobbade på fint och emellanåt stack solen fram emellan träden så det va verkligen jätte fint!


Skorna jag köpte igår får betyget mycket väl godkänd då jag har varit ute emellan 8.30-14 idag och inte frusit om fötterna en enda gång utan varit varm och torr hela tiden. De gillar jag!

Köpte den här smarta saken igår också:



En påse till täckerna. Och de va ju väldigt smart! Snyggt och smidigt ska de va:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar