söndag 4 december 2011

Emellan skurarna

På väg till stallet bara öste det ner snöblandat regn och jag tänkte att idag ska jag fasen rida så det är bara att trotsa vädret. I väntan på Åsa så mockade jag stallet och putsade tränset och plötsligt lös solen och det va uppehåll!

Träns ifrån Anky med utbytt nosgrimma och pannband ifrån OS

Vi skrittade ut en liten runda med Åsa och Karla men det va inte lätt när det fanns jägare ute, skogsmaskiner och nedfallna träd men en liten runda blev det i alla fall. Knatte har aldrig varit ute tillsammans med någon annan häst i min ägo och han verkade väldigt nöjd med att ha lite sällskap. (Så även jag.) Knattes ben ser jätte fint ut nu så jag fortsätter med lite liniment och lindar ett tag till och skrittar lite lugnt för säkerhetsskull.

Beställde ett vintertäcke ifrån Bucas till Knatte igår från Filippas ridsport och mina favorit linement ifrån Horze. Täcker ser ut såhär och bilden är ifrån google:

Verkar ju som att det ska bli kallaré nu framöver så det är bara att börja klä på sig ordentligt och köpa på sig mer täcken för Knatte har inte så många. Får hoppas detta blir bra:)

Nu blir det myskväll med vännerna!

1 kommentar:

  1. Stina har många täcken men inte Knatte?! Hmm...vart tar Stinas täcken-som-är-för-små vägen? Host host...

    SvaraRadera