söndag 20 mars 2011

Att behålla fokus

Idag va det äntligen dags för träning igen som jag verkligen alltid ser fram emot. Tror med nästan all säkerhet att jag aldrig har varit missnöjd med någon träning för Anni utan vi ser likadant på det mesta och hon ser precis allt som jag känner vilket är till jättemycke hjälp när jag letar efter den rätt känslan.

Anni here I come!



















Idag la vi upp träningen lite annorlunda eftersom vi ska börja jobbar lite med byten nu och Anni skulle få känna lite på honom innan jag red. Han såg jättefin ut när Anni red och det är jätteskönt att det funkar så bra när hon rider också för han har vair lite lätt labil med henne någon gång tidigare.
Dutiga Anni och Dutte















När Anni hade provkört så va de min tur och precis lagom till de så kom det in ungefär 10 ungar på ponny. Det är frukansvärt svårt att behålla fokus samtidigt som någon bli avsläng, någon skrittar mitt i spåret, någon smackar, någon hoppar, någon står med skottkärra mitt i vägen och en ponny ligger och rullar i sanden med sadel på. Men men det va bara att försöka göra det bästa av situationen och jag tyckte jag fick en väldigt bra känsla i framförallt öppnorna i trav där han verkligen flöt på och jag fick ett jättebra stöd framtill.
Han har även börjat komma lite mer på bakbenen i galoppen och stundvis är han jättefin när man samlar lite men jag har verkligen fullt upp med att hålla koll på alla tyglar nu när det är kandar som gäller. Han la inte över tungan idag heller under ridningen men ungefär 5 gången i transporten men jag försöker glömma de och glädjas över att det fungerar bra när man sitter på.





Jag åkte till stallet vid halv nio idag och va hemma vid två. Jag fattar verkligen vad tidern tar vägen och hur folk hinner med mer än en häst. Jag är verkligen imponerad över det!
I morgon blir det nog en vilodag för min lilla herre eller så blir det bara ut och skritta en sväng. Vi får se hur det känns i morgon och om andan faller på.

Något som är mycket härligt är att ridbanan hemma är skottad nu och jag hoppas på at kunna rida några pass på den i veckan om bara plusgradera håller i sig. Nu ska jag krypa ner i soffan en stund!

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sällskap i ridhuset!! ;)
    Duktiga ni är!
    Kram
    Mari

    SvaraRadera
  2. Haha ja nästa gång blir det verkligen inte någon ridning en söndagförmiddag;)

    SvaraRadera
  3. Haha!! Rullar med sadel på..kan lova att det inte var min häst med min sadel på :-). Focus där Stina!! Lätt som en plätt, NOT!

    SvaraRadera
  4. haha nej jag fick ett sådant jäkla skrattanfall när han rullade och sen reser sig upp och gör typ tio bocksprång. och de hade min häst aldrig gjort med min sadel heller för då hade jag avlidit ungefär! haha härligt med små barn också som bara står och tittar på och frågan Anni om hon kan hjälpa till haha

    SvaraRadera