tisdag 29 mars 2011

Hur blir ett pass utan mål?

Den här veckan bli inte alls som jag vill lägga upp den ridmässigt pga självvalt jobb.
Jag har jobbat ett dygn och slutade klockan åtta idag på morgonen och stressade hem för att försöka hinna rida innan jag skulle stressa iväg till det andra jobbet. Mellan klockan åtta och tolv ska jag hinna åka hem, släppa ut hästar, rida, mocka, fixa foder, duscha, handla lunch och äta lunch. Det är inte riktigt roligt om man säger så. Och ännu tråkigare när det kommer ner snöblandat regn ifrån skyn som ger känsla av höst.

Jag slängde på hästapollen kandaret idag för att hinna rida lite på de innan träningen på lördag och jippi han la inte över tungan idag men vad hade jag för mål med dagens pass egenltigen? Jag visste om att det stod hinder på banan så planen va väl egentligen att rida massor av lögörande men vad gör man när halva banan är stenhård och inte ens går att trava på? JO! Man ligger på en lite halv konstig volt (ett hinder stod lite halft ivägen och stressad som jag va fanns ingen tid att flytta på de) och böjde och sälde åt alla håll och kanter och jag tyckte han la sig mycke på vänsterskänkeln så det va väl egentigen de enda jag jobbade med. Flyttade och vände igenom volten mycket och jag tycker jag hade en mycke bättre bjudning på kandaret än jag brukar. Och svaret på frågan är: att passet blir sådär.








Sööötis






Keano hittade Nellies boll som han snodde och gömde förra året. Den är såååå rolig tycker han! Både att springa med och titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar