torsdag 17 mars 2011

Dagens ridpass i solen på is

Idag är vädret kanon. Solen skiner men det blåser dock en hel del och tyvärr finns det alldeles för mycket is kvar på backen.
Planen va egentligen att åka till ridhus idag men eftersom påskjutsbromsen(?) på transporten inte vill att man backar så fick vi snällt va hemma idag vilket gjorde att jag inte kunde träna på de som va planerat. Planen va att träna på förvända fattningar och skänkelvikning men istället fick jag rida på en liten volt på banan som fungerade att skritta och trava på iallafall.
Jag har ridit på det tvådelade sprenger-bettet nu nu två senaste gångerna och innan har jag haf känslan av att han lätt fastnar och bli lite stum på de men nu har han gått super på de.
Så idag blev det ungefär hunda övergångar mellan skritt-trav-halt-backa och jag jobbade jättemycket med att han ska behålla kontakten och hellre bli djup och låg än att han släpper och trycker upp nacken och han kändes verkligen superfin! hade en jättehärlig känsla och han skummade på som tusan i munnen och kändes jättestadig och fin.

Söta häst

                                                   













Måste ju visa mina nya sporremmar med en liten krona på som jag tyckte blev himla fina!




















Ikväll ska jag förlja med och kolla på Anni när hon tränar och få lite inspiration!
Ha en härlig dag för de ska jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar