onsdag 23 mars 2011

Bra byte

Idag har ja kunnat rida på heeela banan vilken kändes så otroligt skönt. Blev mycket skänkelvikningar och öppnor på långsidorna under lättridning och fokus på att han ska bjuda fram till handen även om jag flyttar på honom.
Jag försöker hela tiden tänka på en sak som jag tror det va Jan Brink skrev om en gång. Man ska hålla tygeln i armbågen och inte i handen. Har man den känslan att hästen bjuder fram och känns stadig oh över ryggen så tycker jag det mesta blir enklare att göra. Så de brukar jag alltid ha i bakhuvudet när jag känner att han tappar bjudningen till handen. Gjorde lite förvända fattningar på volten och han sköter sig jättebra och jag va jättnöjd med passet och hade en jättebra känsla i framförallt traven och skritten.

Jag va inne i stan på lite linskoll innan och precis när jag skulle åka hem så ringde dom ifrån Charlies och sa att min reklamation på en fleecetröja hade gått igenom så jag stack dit när jag ändå va i närheten.
Jag va inte sugen på en likadan tröja utan bestämde mig för att byta ut den mot lite annat. Jag bestämde mig för att köpa allt de där man jämt saknar men aldrig blir av att man köper så jag fick med mig detta hem:




4 st bandageunderlägg ifrån Mias som alltid går åt och som allitd ligger i tvätten när man behöver dom känns det som











Skovård till mina stövlar. Har varit sjukt dålig på att sköta dom men har verkligen tagit mig i kragen och försöker putsa till dom efter varje ridtur nu. Mer eller mindre noga
















Jättefin och mjuk lädergrimma ifrån Knight som ska användas i transporten är tanken. Har redan en men den ärjätteful och går verkligen inte putsa upp och det är lite rost på en del spännen.
















Nackskydd i fårskinn till transportgrimman så han slipper skav i ansiktet vilket han väldigt lätt får annars










Allt detta fick jag för en himla fleecetröja. Nöjd!

Jag funderar på att köpa mig en ventilationshjälm för jag svettas ihjäl om huvudet när jag rider! Jag trivs jättebra med min hjälm annars och tänkte jag kunde använda den på träning och tävling men ha en lite luftigare när jag rider hemma men jag vet inte alls vad jag ska ha. Finns det någon med tips??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar