tisdag 22 mars 2011

Att våga testa något nytt

Idag vägrade Keano att följa med till stallet för sängen skrek nog högre på honom än vad jag gjorde verkade det som. Han fick helt enkelt va hemma och sova den lilla gottegrisen.
I natt drömde jag om kandarstänger. Väldigt konstigt att drömma om de men det kan nog bero på att min lilla Dutte inte verkar va allt för nöjd över att ha två bett i munnen. Han lägger ju gärna tungan över utav någon anledning och även om han inte har gjort det dom två senaste gångerna när jag ridit så känns det inte hundra. Det är ju något han inte är nöjd med eftersom han lägger över den jättemycke innan vi har kommit igång.

Jag fick tips redan från början av en klok bukefalist att testa en monstertjock stång och sagt och gjort budade jag hem ett ifrån tradera men har sedan inte velat stoppa in de i munnen på honom för de är verkligen ENORMT! Men idag så tänkte jag att va fasen jag testar!
Banan va ju skottad så det gick rida och jag tror inte att någon som inte har upplevt första ridturen på utebanan efter en riktgt vargavinter förstår hur det känns. Det va dock väldigt klabbigt och blött och lera hade letat sig upp ända upp på sadeln märkte jag när jag hoppade av. Så här såg stövlarna ut och jag har inte gått i leran utan bara suttit på hästen!

Dutte va riktigt seg idag så han hade nog ordentlig träningsvärk sedan träningen i söndags så det blev ett ganska lugnt pass. Rullade mesta på i låg form i trav och han va mjuk som smör i sidorna men med något dåligt tryck i. Gjorde lite förvända fattningar och fick till två byten i varje varv så det går verkligen framåt och han verkar fatta vad det är man vill att han ska göra.
Han verkade va suuupernöjd över den nya stången och han la inte ens över tungan när jag tränsade vilken han brukar göra typ tio gånger annars så de känns jättepositivt.

Såhär fin va den efter att vi varit ute och här ser ni också hur jättetjock den är














Detta är dagens outfit



Kandar: Stubben
Sadel: Forestier Illium
Fårskinnspadd: Mattes
Schabrak: Mias
Lindor: Br
Bakskydd: Eskadron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar