lördag 26 mars 2011

Vad är en bra känsla?

Idag är jag nöjd. Nöjd och lycklig. Lycklig över alla fina djur jag har och vårt fina hus på landet, och för mig världens bästa sambo.

Jag bestämde mig för redan igår att jag skulle rida bra och planerat idag, och sagt och gjort gjorde jag det.
Red mycket lösgörand arbeta idag med mycket bågar och små volter och böjde igenom innesidan ordenltigt och riktigt streschade ut sidorna på långsidorna i öppna-tänk.
Hade en superkänsla i traven och gjorde massor av övergångar mellan skritt-trav-galopp och gjorde en del förvända fattningar men jag har svårt med dom. Eller ena varvet känns jättebra och väldigt naturligt att göra en fövänd fattning på volten men andra varvet känns så grymt avigt och jag får inte alls till varken känslan eller känner att jag ger en bra signal till min stackars häst som knappt fattar vad jag menar.
Det jag tänkte mest på idag var att även om jag gjorde fattningar och en del blev fel och ja fick bryta av till skritt så blev han inte stirrig, stark eller taktade en enda gång. De är ett stort steg! De har varit ett jättestort problem innan att han inte väntar på mig.
Han bjöd på ett byte idag också även om jag inte tänk mig något men jag är jätteglad över att han bjuder upp till dans själv så att säga med tanke på att han varit en av dom pojkarna som helst stod i ett hörn med ryggen mot dansgolvet.

Jag rider mycket på känsla vilket är både på gott och ont. Dom dagarna jag inte är känslomässigt under kontroll så funkar min riding inte alls bra och jag har svårt för att komma ner i sadeln och hittar jag inte en bra känsla på min häst så blir han väldigt ostadig och stressad. Det som är skönt är att med jobb-bytet kom fler harmoniska dagar och mindre stress vilket verkar ha gjort väldigt mycket för utvecklingen både av mig och hästen. Jag fullkomligt älskar känslan av att jag och hästen talar samma språk.




Dagens outfit:
Träns: Glen Gordon
Pannband: Charlies
Bett: Tvådelat sprenger
Sadel: Forestier Illium
Fårskinn: Mattes
Schabrak: BR
Benlindor: BR









Rufsig frilla
Väst: Gersemi
Ridbyxor: Kyra K (mina favoriter!)
Minkfleecetröja: okänd men tror närstan den kommer ifrån ullared
Strumpor: Pikeur
















Dagens livsnjutare! Mia och Linneas kissekatt Tussen

1 kommentar:

  1. Nej inte Lufsen, han bor ju i stallet med all sin päls! Tussen heter han ju!:P

    SvaraRadera