söndag 27 mars 2011

Vi överlevde!

Idag va jag uppe med tuppen. Tyvärr va kylan det också och de va riktigt kallt att rida idag och trots långkalsonger så va benen som ispinnar efteråt.
Mycket kloka och smarta jag plockade av broddarna idag innan jag red ut för jag hade bestämt att de är vår nu. Det jag inte tänkte på är att solstrålarna ännu inte har hittat in emellan alla träd i skogen på vissa ställen och där var det ungefär isgata. Kan säga att paniken flämtade mig i nacken några gånger när jag va tvungen att hoppa av tre gånger under vägen och leda min stackars bambi till häst för att vi skulle klara oss utan att ligga på backen.
Smart där fröker Thalin!

Men emellan isgatan gick han riktigt bra! och det är väldigt mysigt att va ute i skogen sådär en söndagsmorgon tidigt, tidigt när det ryker lite om hästen och solen letar sig fram bakom molnen.

världens sötaste pussmule

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar