torsdag 10 november 2011

hej och hå va det går!

Idag var det mycket, mycket nära att jag fick smaka på grus haha. Knatte den lilla busungen tycker att det blev lite väl mycket krav när jag tyckte han skulle galoppa med lite fart och då blev han lite förbannad och fick till en riktig bakut så det kändes som hela ryggraden blev 10 cm kortare. utav någon konstig anledning kan jag helt omöjligt bli på arg på den där hästen och istället brast jag ut i ett asgarv haha jäkla häst!

När jag kom hem så putsade jag till mina stövlar och jag har börjar putsa dom på ett nytt sätt och de blir så himla bra och håller jättelänge!
1. Torka av stöveln med en trasa som är lite fuktig så att all smuts försvinner.
2. Blöt en bomullstuss i hett vatten och ta sedan rikligt med Kiwi shoe polish och smörj hela stöveln i små cirklar. Stöveln ser då jättematt och ful ut! Låt torka
3. Blöt en ren bomullstuss i hett vatten och putsa i små cirklar utan skokräm denna gången.

Första gången blev det inget toppen resultat men när man gjort de ett par gånger så bygger man upp tunna, tunna lager med skokräm och till slut blir stövlarna såhär fina:
Tänk att dom kan bli så blanka med endast skokräm och vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar