torsdag 24 november 2011

Varm i hjärtat

Va glad man blir när man får höra att Knatte sov som en stock i morse och låg raklång i boxen. Han njuter nog av stora boxen och verkar redan känna sig hemma och de gick jättebra med både damerna, fölis och min idag.
Dock kunde jag knappt komma upp idag haha. Åsas pallar va alldeles för låga och jag kan inte länga lädret nämnvärt på mina stigläder så hästen blev för hög. Jag måste sett rätt rolig ut när jag testade lite olika ställen att hoppa upp på men till slut kom jag upp på stackaren och han skötte sig jättebra. Va bara lite spänd första varvet men annars gick han helt ok. Regnade dock en hel del så de va inte allt för roligt!

Testade mina nya helskodda softshellbyxor ifrån hööks som jag har fått av mamma och pappa och dom va verkligen helt kanon! Lagom varma utan att va bylsiga och väldigt mjuka och sköna:

Knatte fick ha på sig sitt nya täcke ifrån horseware idag också och de satt verkligen jättebra trots att de bara va i storlek 155:


Keano tyckte att de regnade allt för mycket ute och låg och slappade i en box istället:


Min hörna i sadelkammaren. Tycker att jag har kommit iordning ganska fort och det känns himla bra dehär!

3 kommentarer:

  1. GUD vad du har brett ut dig! Hela hörnet har du snott :-) Din häst är en negerbulle...!

    SvaraRadera
  2. ..på morgonen alltså :-) (är han en negerbulle)

    SvaraRadera
  3. haha en röd negerboll då eller? och japp mina saker bara väller över inne i sadelkammaren mohaha

    SvaraRadera