söndag 29 januari 2012

Årets första (och största) hiss!

Idag när jag red Knatte på banan så bara kom den där känsla när allt bara fungerar och alla spärrar släpps. Häst och ryttare är ett och allt bara flyter på.
Det slog mig då att det är mycket man kan köpa för pengar men inte det där! Det spelar ingen roll om man är tjock, smal, fattig, rik, har en häst med fantastiskt gång, eller en skogsmulle för man kan ändå hitta den där känslan av samarbete när häst och ryttare talar samma språk utan att behöva använda ord.
Jag tror inte att någon som inte har ridit förstår sig på den där känslan och sen om den infinner sig över ett hinder, när man gör piff och puff eller när man leder hästen till hagen är en helt annan sak och det finns ingen som kan bestämma när du känner kontakten. Det bara slog mig vad fantastiskt det är att få jobba med sin häst!
Så idag får den där känslan (om man vill kalla den för dressyr kanske?) årets första hiss!


När Knatte hade gått sådär fantasiskt bra så var jag ju bara tvungen att ge mig in till Hööks och köpa det där tränset men jag bytte fort pannbandet till ett med klinker ifrån Farmland och då blev det såhär snyggt:




Måste säga att jag är väldigt imponerad av hur fint lädret kändes och fodringen på nosgrimman va superfluffigt och mjukt. Väldigt snyggt för dom pengarna! Jag har en nackpadd ifrån Otto Schumacher som ska på sen med så inte dom rundsydda remmarna klämmer i nacken.
I morgon jobbar jag så då får Knatte välförtjänt vila och på tisdag blir det lastträning som gäller. Fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Jag visste att det skulle komma en slutkläm på det hela!! Givetvis en bra ursäkt till shopping!! Glädje över hästen innebär shopping. Borde vi gå i terapi?? Hehe....

    SvaraRadera
  2. Va kan väl ta terapin efter gbg horse show? då hinner vi shoppa loss så vi är luspanka innan vi får hjälp Haha

    SvaraRadera
  3. Bra tänkt...GBG ger oss ett återfall annars troligtvis. Inte värt att lova nåt när man VET att man kommer bryta det. Shoppppaaaaa!!

    SvaraRadera
  4. Tack för den snälla kommentaren. :) Det finns ett par korta filmer några inlägg bak i bloggen, men annars kanske jag kan göra en film i helgen när jag kan ha någon som filmar. Vore kul att ha själv också för att se om vi gör några framsteg. :)

    SvaraRadera