måndag 23 januari 2012

Gör om, gör rätt

Bestämde mig för att jag skulle ta det superlugnt idag när jag skulle lastträna och förebredde mig mentalt med att jag får va nöjd med det lilla även om det bara skulle betyda en hov på lämmen. Det viktigaste är bara att både han och jag känner oss lugna och trygga så att det inte blir någon stress eller press över det hela. Kändes väldigt lugnt och skönt redan från början och det slutade med att Knatte gick ut och in säkert femton gånger och stod och åt kraftfoder där inne! Känns superskönt att han går in dock med mutning av kraftfoder men jag är ändå så nöjd. Min puls gick inte upp en enda gång och jag tappade inte tålamodet heller för han är helt enkelt orolig och tycker de känns otäckt. Gör om, gör rätt. Det får bli veckans motto:)

I morgon kommer min syster på besök och hon ska ta med sig kameran så jag hoppas på att det blir några fina ridbilder.

Min ständiga följeslagare på veckodagarna höll koll på att vi skötte oss och sprang och åt snö

1 kommentar:

  1. Heja Knatte!! Duktig häst! Det här kommer gå snabbare än du tänkt dig :-)

    SvaraRadera