onsdag 18 januari 2012

Lastträning och hårvård

Drog med mig släpet till stallet idag för att kunna lastträna och räknade nog lite kallt med att han bara skulle gå på och att det skulle va klart sen men ack va fel jag hade. Han har sedan jag fått hjälp gått på utan problem även om jag har märkt att han är lite spänd när han står där inne men inte värre än så. Men idag hade herrn andra planer och ville inte alls utan bråkade och fröst fast framför släpet så vi fick fightas lite. Fick sedan på honom med hjälp av lite mat som muta men jag va tvungen att gå framför honom så jag kunde inte stänga bakom men, men jag får väl va nöjd med att han gick på i alla fall. Har mailat Anita som hjälpte mig förra gången om jag kan få lite råd på hur jag ska göra. Får bli så att släpet får stå hemma hos Åsa så att vi kan gå in och ut lite var och vartannan dag så det verkligen blir en vana. Jag vill så himla gärna komma igång nu så det bara måste fungera med lastningen känner jag.

Förmiddagen blev inte som planerat för jag tänkte att jag skulle longerat lite med men de tog sådan tid med lasningen så det blev bara att rycka lite man men jag hann inte bli färdig så ni får en bild på resultatet i morgon.


Nu ska jag in till Jönköping på Charlies och hämta min sadel som har blivit en bomvidd vidare förhoppningsvis!

1 kommentar:

  1. Har du provat Tobbe-metoden ang. lastningen? Den metoden som de lär ut i ponnyakuten?

    SvaraRadera