söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter

Summan av 2011 kan nog bäst beskrivas med berg och dalbana! Början av året tyckte jag att min förra häst Dutte kändes riktigt fräsch och vi lyckades rida vår första godkända LA:3 på vårkanten och det kändes som att detta skulle bli ett lyckat år.


Sen när vi skulle igång med bytena så förstod vi ganska snart att det va något som va fel och det slutade tyvärr med att Dutte fick somna in den 30 juni. Han fattas mig fortfarande och det finns stunder när det bara värker i hjärtat på mig för att jag saknar honom så. Han va inte lätt alla dagar men han lärde mig massor och framförallt så fick han mig att börja brinna för dressyren och samspelet mellan häst och ryttare och det är jag honom evigt tacksam för.

Jag ringde som en galning på drömhästen och skickade mail för när jag väl hade sett honom visste jag att det va honom jag skulle ha! För hur kan man motstå den här uppsynen:


Knatte har skött sig kanon från början och är en individ jag tycker om mer och mer och han har alltid en räv bakom örat samtidigt som han har ett hjärta av guld. Han är verkligen min drömhäst även om det vissade sig att drömhästen råkade va hela 179-180 i mankhöjd...
Trots sin storlek är han väldigt lättriden och alltid positiv till arbete!

Jag fick sen på senhösten ta bort min fina katt Selma som jag älskar mest av allt i hela världen. Hon va sedan flera år tillbaka sjuk och har gått på medicin men vi kom tyvärr till den punkten då hon inte längre svarade på medicinen utan blev bara sämre och sämre och jag va tvungen att ta det absolut svåraste beslutet jag någonsin gjort. Det va stor sorg här hemma men nu i efterhand förstår jag att det va rätt för hon mådde inte bra. Nu vet jag att vad jag än är så finns alltid en liten bit av henne hos mig och jag är helt övertygad om att hon vakar över mig och familjen.



När Selma va borta började vi leta efter en ny kattkompis till Zelda och hittade då Zorro:


Han har aldrig bett om plats i våra hjärtan för han bara bara tagit den! En helt otroligt personlig katt som vi skrattar åt minst 20 gånger om dagen när han är ute på sina busrundor.

För en och en halv månad sedan bytte jag och Knatte stall och vi trivs verkligen jättebra. Vi har fått lite ridsällskap och Knatte har tatt sig jättebra i hullet och efter lite vila så blickar vi framåt!

Det viktigaste målet med Knatte år 2012 är att ha roligt! Jag hoppas aldig jag glömmer bort att det ska va roligt att ha häst och att alltid försöka ha en positiv anda i all träning vi genomför.
Jag har en önskan att vi ska kunna genomföra någon LA innan året är slut att han ska komma ihop sig mer och orka kvicka på sina långa och långsama bakben.
Mål är just mål och inte några bestämmelser utan jag tar dagen som den kommer och hoppas på att vi får va friska och glada. De är de viktigaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar