torsdag 19 januari 2012

Förlåten och klippt

Va ju och hämtade sadeln igår så äntligen kunde jag få rida idag! Har en fårskinnspadd under nu i början men tanken är att den ska bort ganska fort sen den med. Han verkar bredda sig väldigt fort nu så jag hoppas sadeln fungerar ett tag till.

Red på åkern och Knatte bjöd på ett väldigt trevligt pass så han är lite förlåten för gårdagen. Red på de raka bettet för första gången och han kändes väldigt nöjd i munnen!
Inget kanon underlag precis men de gick skritta och trava på lite volter i alla fall så de gick att få honom ordenltigt lösgjord och han kändes väldigt fin de sista. Fick jobba lite mer att ställa igenom i högervarvet för han tappar gärna suget till vänstersygeln och då blir de ju väldigt svårt att ställa åt höger. Jobbade lite med att böja både inåt och utåt och bytte varv ofta och han kändes pigg och glad och va väldigt nöjd med sig själv.
Va bara tvungen att ta en galopp upp för en liten backe och det kändes så himla härligt!



Ryckte och klippte manen sen när jag kom in och de är inte lite man den där herren har. Jag är lite bortskämd med förra hästen som hade jättetunn man så de gick inte rycka den utan jag fick alltid klippa och Knattes man va uttunnad med kniv innanjag köpte honom så den va bara kort och tjock så jag har sparat den nu för att kunna rycka ur den ordentligt. Efter att ha ryckt bort såhär mycket till och klippt lite...


...så såg han ut såhär.

2 kommentarer:

  1. Fin Knatte!! Nyfriserad av mamma frisör!! Fint hur du fått med i bakgrunden, undrar vem som bor DÄR? :-) Hopps lillfis skötte sig i hagen när du red...

    SvaraRadera
  2. Haha man kan inte tro att hans mammaär frisör så som han set utt stacksre:P och huset i bakrunden ser ju superfint ut. tänkte inte ens på de innan men de fick jag ju med perfekt och lillfis va superduktigt idag. gnäggade bara en gång och annars va de hur lugnt som helst:)

    SvaraRadera