måndag 9 januari 2012

Förkylning och puts

Vaknade med världens huvudvärk och helt igentäppt så det är väl bara att välkomna herr förkylning. Stick säger jag bara!

Orkade verkligen inte rida idag för jag känner mig inte hundra alls utan mockade bara stallet och mös lite med Knattsson och borstade honom. Tog med mig alla saker hem och putsade sadel, träns och stövlar så att sadeln är fin nu när den ska iväg på lite fix.

Nya stövlarna är hur lätta som helst att putsa upp spegelblanka med Kiwi skokräm. Har även kommit på att mirakeltrasa är kanon att få upp den där sista glansen med istället för nylonstrumpa:



Mitt nya favoritläderfett är Ko-Coa-Line för lädret får en jättefin lyster och blir väldigt mjukt och fint:



Keano va väldigt nöjd med att solen lös idag så han satt och lapade sol i ett par timmar under tiden jag fixade i stallet. Han njuter av de ljuva livet:)


Nu ska jag bädda ner mig i soffan med en kopp te innan det blir att åka en sväng till Jönköping och shoppa lite sen när Joakim kommer hem. Jag har mätt mina benskydd nu så jag ska kolla på charlies om det finns några som verkar fungera. Är lite sugen på ett par ifrån Veredus. Någon som har de och är nöjda?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dag hemma som jag missar!!

    SvaraRadera
  2. Ja de va riktigt mysigt faktiskt och hästarna stod också och solade. fattar inte vädret att alla vill ha sol nu:)

    SvaraRadera