fredag 27 januari 2012

Piggelin

Idag va Knattson pigg och lite busig! Det blåste halv storm ute och jag red på åkern så det va kanske inte så konstigt;) Kallt va de med så det bara sved när vinden tog i.
Tog en stund innan han varvade ner men när han väl hade gjort de så kändes han fin! Jobbade mest på en stor volt och bytte varv ofta och vände över lite kors och tvärs för att se till att jag hade koll på bogarna hela tiden. Det är sannerligen väldigt nyttigt att rida en unghäst på så stora ytor för man tvingas verkligen att rama in på alla håll och kanter och Knatte va till och med lite svettig efteråt och det va väldigt länge sedan de hände.

Testade att rida i sadeln utan fårskinnet under idag men det känns som att det kommer lite väl nära manken när jag sitter i så jag vågar nog inte rida utan de utan de får ligga på ett tag till.

Dagens:

Sadel: Passier Optimum
Schabrak: Eskadron

Sadelgjord: Forestier (som ser jätte smutsig ut men är inte de?)
Fårskinn: Mattes

Provade att sätta dom för korta bakskydden fram istället och där passade dom perfekt haha

Mina absoluta favoritskydd ifrån Veredus som sitter kanon!

Jag har problem med mina knän sedan väldigt lång tid tillbaka och jag får jätte lätt ont i dom när det är såhär kallt ute och just sådana här dagar är det väldigt skönt att ha ett par stövlar som är för vida i vaden så man kan ha sexiga ullstrumpor ifrån militären i storlek för stora så man kan dra dom över knäna. Snygg som få mohaha




1 kommentar:

  1. Har ett likadant schabrak :-) Angående ridbyxorna så jag jag ett par i samma modell som sitter sjukt bra. Så beror väl på hur man är byggd:-)

    SvaraRadera