lördag 14 januari 2012

Tandis

Igår va veterinären ute och vaccinerade och kollade tänderna på Knattsson och hans tänder va jättefina men han hade två vargtänder i överkäken som ska tas bort. Han har inte visat något obehag av dom så jag kunde avvakta med att plocka bort dom om jag ville men jag väljer att göra de nu så slipper man fundera på de sen. Alltid skönt att veta att dom är borta!

Först blev man ju bara sååå himla trött...


Titt ut! Finns de några tänder där inne?



Knatte såg för rolig ut när han va färdig. Han ställde sig i skamvrån


Jag hade ju givetvis lyckats kolla på fel datum så vaccineringen hade hunnit gå ut. Bra där! NOT! Men men de e bara att se glad ut och ta nästa spruta i samband med utdragning av tänderna.
Tänkte jag skulle longera lite i morgon och jag längtar väldigt efter min sadel så jag kan rida igen och på onsdag eller torsdag tror jag att jag ska lastträna lite. Hur gör alla med ridningen som inte har ridhus hemma när det är stenhårt i backen?

1 kommentar:

  1. Försöker rida på skogsvägar de är inte lika hårda än :) hårt underlag är inte farligt om de är ordentligt framskrittade, stärker senorna men man måste ju självklart vänja dem successivt och öka på lite i taget :)

    SvaraRadera