torsdag 5 januari 2012

Blask och en miljon

Runda i skogen stod på schemat idag eftersom banan är en pool. Dagens outfit:

Fleecetröja ifrån Horze
Ridbyxor ifrån Gersemi

Mina numera vardagsstövlar Cavallo grand prix plus


Knatte fick nya benskydd som dock va för små trots storlek x-full:


Tränset är ihopaplock med grund ifrån Anky, sadeln är en Passier Optimum, gjord från Forestier och ridtäcket ifrån horseware.



Knattsson va väldigt pigg idag och bara för de så va de ju ett träd som hade fallit rakt över vägen där jag skulle ridit så det va bara att vända och rida åt ett annat håll. Mötte tre bilar och inte en enda saktade ner farten utan körde förbi i 80-90 km/h och skvätter ner både mig och Knatte som blev skiträdd. Jag pekade finger åt en! Får man göra de? Blev så jäkla sur. Fattar dom inte att det kan va farligt?



Knatte kändes dock som en miljon en stund där och jag fick en så himla bra känsla och jag längtar bara mer och mer efter att få komma igång! Men först måste jag köpa regntätt ridtäcke för de jag köpt i storlek x-full va för litet och så vill vi ha nya benskydd också. Hur gör folk med hästar storlek XXL???
Om någon har tips på saker i stora storlekar får ni gärna höra av er!

2 kommentarer:

  1. Usch jag hatar när bilisterna inte saktar ner! Så jäkla nonchalant och farligt. Tycker du gjorde rätt som pekade finger.

    Angående benskydd så köper jag gärna från England men jag har nog aldrig sett xxl där heller. Heddan måste ha L fram o XL bak och i England säljs de ofta i par så då är de lätt. Är han för grov för xl eller är benen för långa? Dessa har jag köpt nu och väntar på.:-)
    http://www.ebay.co.uk/itm/350347959005?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    Tycker skydden är rejält tilltagna i storlekarna men himla svårt när man inte kan prova först! Jag tog en chansning när jag beställde de första och de passade perfekt som tur var.

    SvaraRadera
  2. Dom såg ju himla snygga ut!

    Benen är för långa helt enkelt. Inga problem att få dom att räcka till runt utan det är längden som ser jättepluttiga ut. Du skulle inte kunna göra mig en jättetjänst ocb mäta dina edkadron i xl? Jag får väl ta med mig måttband på GBG Horse Show och gå och mäta alla skydd haha

    SvaraRadera