torsdag 9 februari 2012

Det kan jag vänja mig vid

Har haft en super förmiddag i stallet och allt va så himla lugnt och skönt. Knatte va from som ett litet lamm och va precis lagom idag när jag red.
Skrittade rätt länge och gjorde lite skänkelvikningar ifrån medellinjen ut till spåret och och han kändes med på noterna och även om han inte gjort mycket sidvärtsrörelsen innan så är han hemskt lätt att korrigera.
Fortsatte samma jobb i trav och han kändes superfin och sen avslutade jag med ett par fattning i varje varv från trav till galopp. Jag brukar nästan alltid fatta galopp ifrån skritt pga att jag tycker det är mycket lättare att få dom bäriga men jag måste komma ihåg att ta några ifrån trav också så jag vet att de fungerar.
Tycker jag har fått en så himla fin bjudning in till handen på honom och han känns så himla fin och jag är verkligen superglad i honom!


Min räddare i nöden nu när det har varit så kallt är definitivt min älskade dunväst ifrån Gersemi.
Fluffig och håller mig varm under hela vistelsen i stallet som ofta är många timmar.



De är synd att den är rosa för jag tycker inte att rosa är så snyggt till fux men jag är väl lite fånig som tänker på sådant där men ska man matcha så ska man;)

Keano har haft problem med sin svans nu när de har varit så kallt så vi har köpt ett nytt täckte till honom ifrån BoT som sitter kanon och har massor av smarta detaljer!


Jag väntar på den nya sadeln och hoppas den kommer idag eller i morgon så att jag får den innan helgen. Vi hörs i morgon!

1 kommentar:

  1. Knatte har en väääldigt lång hals! Tur att han gillar att kröka den och gör det så enkelt:-) Jag har också undrat HUR du kan ha en jättesnygg rosa väst till en RÖD häst? Tror du behöver terapi..hehe!!

    SvaraRadera