söndag 12 februari 2012

Tillsägning och pyssel

Hade tänkt jag skulle ut och skritta idag men det va folk som jagade i skogen så det kändes onödigt att störa dom och jag ville inte rida honom idag igen på banan så han fick vila istället.
Köpte en korg igår till mina benskydd så jag kan ha dom liggandes där istället för på golvet och fixade även höpåsar som va svarta så det blir smidigt att se vilka som är Knattes:


Nu ska  jag bara fixa inplastade skyltar till höpåsarna som det ska stå morgon, middag och kväll på.

Precis när jag skulle åka hem så kom det en jakthund som tidigare har jagat hästarna i hagen och skällde som en idiot på mig och Åsa en gång när vi va ute och red och jag har sett den på gården flera gånger innan och idag blev jag förbannad!
Ägaren till hunden såg att den stack in till hästarna och Åsas hundar blev mindre glada när det kom en inkäcktare på deras gådr så dom skällde ut den och den hann som tur va aldrig komma nära hästarna idag.
Blev perfekt att jag kunde åka och ta ett snack med gubben om att hästarna i den där hagen kostar ett x antal tusen och att hans hund har varit på dom förut och att han får hålla koll på den... Jag vet inte hur det är med jakthundar och jag brukar aldrig störa mig på dom annars men jag gillar verkligen inte när dom kommer så nära så att dom vallar hästarna! Hur gör man liksom? Vem står för något om häst eller hund blir skadad?

3 kommentarer:

  1. Bra att du sa till!! ibland tror jag inte att de fattar att deras hundar faktiskt kan skada!!

    SvaraRadera
  2. Heja Stina!! Som jag sa till D...Stina kan vara lite bitsk ibland, JAPP nu stannade hon! Nu får han sina fiskar varma :-) och det fick han.....hehe!

    SvaraRadera
  3. Haha japp ibland tänder de till:P

    SvaraRadera