onsdag 29 februari 2012

Invigning

Idag blev det premiär av användning av stövlarna och jag är verkligen helnöjd! Så sjukt skönt att slippa vara blöt och bara spola av dom innan man ska hem så man slipper massa gegga i bilen. Och sen att dom är snygga är bara ett plus.



Tog ett par varv på ridbanan idag men insåg väldigt fort att det va alldeles för blött så det va bara att ge sig ut. Gjorde en hel del övergångar och hade lite blandad känsla. Ena stunden va han väldigt mjuk och följsam och andra lite stretig och kantig men å andra sidan är han inte riden ordentligt sedan två veckor pga tänderna så jag ska väl inte klaga.
Det har även skett ett under och de är att sadeln (för tillfället kanske ska nämnas) ligger helt kanon. Han har antagligen breddat på sig för den går inte längre i manken utan ligger såhär bra:

Känns väldigt skönt att kunna lägga sadeljakten lite bakom mig och bara kunna rida. Längtar verkligen efter att få träna och komma iväg för just nu så känns det bara som att det verkligen fattas rutin på saker och ting. Finns inget bättre än när man är igång och tränar och känner att man utvecklas.

Efter stallet idag så vad jag iväg till Granngården och köpte foder. Knatte går på Kraffts Groov 125, Krafft Mineral Grön och betfor och jag brukar alltid ta hjälp av den HÄR sidan när jag ska bestämma foderstat för jag tycker man får ett bra hum om vad hästen behöver ungefär även om man inte har alla värden på höet.

I morgon ska jag jobba så det får bli stallet på kvällen istället för morgonen och jag får se om det blir någon ridning eller om det bara blir lite mys. Väldigt härligt med vårväder. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar