måndag 20 februari 2012

Nu börjar de!

Mamutten Knattsson har börjat fälla som en tok! Tacka vet jag magic brush som drar med det mesta bort. Väldigt tacksamt:)

Skulle ju provrida amerigon idag men de gick inte alls så den är på väg tillbaka till sadelmagasinet. Stack in på Charlies och fick med mig en Prestige Optimax hem. Sen blev det till att åka och kolla på massa duktiga ryttare och hästar som tränade för westerntränare. Väldigt nyttigt att få se andra tränare och ta in lite av hur dom tänker!

Sen följde Anni med till stallet och vi kollade sadlar och alla sadlar gör precis likadant, släpper bak!
Blir att rida i Passieren ett tag och hoppas på att han musklar på sig och tar sig mer i huller och sen får jag fundera på hur vi ska göra. Känns mindre roligt att behöva måtta sadel till en häst som är så ofärdig som ändå Knatte är så jag hoppas på ett mirakel framöver!

3 kommentarer:

  1. Ja det där med sadlar är inte lätt :/ och dyrt med :( hoppas det löser sig! Catharina

    SvaraRadera
  2. Nej det krånglar mest hela tiden så det känns ändå skönt på något vis skjuta på problemet lite framåt. Vad har du för sadel?

    SvaraRadera
  3. En stubben.... Inte den skönaste jag ridit i men ligger bra på hästen vilket känns viktigast :)

    SvaraRadera