söndag 19 februari 2012

Glöm inte bort

Kunskap är någonting man verkligen alltid ska vara ödmjuk inför. Det finns så otroligt många tyckanden och tänkaden och det svåra är väl alltid att sortera ut vad som är av intresse och vad som bara är onödig information. Eller det kanske inte finns någonting som heter onödig information för alla ser ju olika på saker och det viktigaste är väl att kunna sålla ut det man tycker man kan applicera på sitt egna hästeri.
Idag är en sådan där dag som jag är så otroligt glad över att jag har så mycket folk omkring mig som jag tycker är duktiga och som hjälper mig att utvecklas och lära mig mer. Jag har en superduktig tränare som jag verkligen ser upp till framför allt pga hennes öppna sinne och hennes mottaglighet för olika sätt att rida. Tycker det verkar finnas allt för många som rider med skygglapparna på och glömmer att det faktiskt kanske finns mycket annat att ta in som man har missat. Ibland är det inte fel att blicka åt ett annat håll och ifrågasätta sig själv lite om linjen man följer verkligen fungerar eller kan saker och ting bli kanske ännu bättre?
Jag har funderat mycket på ridning och på vad som är viktigast för mig och på vilken nivå man ska lägga sig och till vilket pris man måste uppnå sina mål. Vissa tar till väldigt hårda metoder för att få hästen att göra det man vill och jag är en av dom som hellre låter det ta tid och har roligt på vägen. Jag vill aldrig, aldrig rida på ett sätt jag inte kan stå för. De tror jag kan vara viktigt att tänka på ibland. Man måste vara sann mot sig själv och göra det som känns bra i hjärtat.
För vems skull har du häst om inte för din egna?


Färdigsvamlat för idag. Jag jobbar och Knatte vilar idag men i morgon blir det ordentlig provridning av Amerigo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar