söndag 26 februari 2012

Riktiga fynd och skönt att va frånvarande för en stund

Nu är helgen i Göteborg tyvärr över och detta året blev det väldigt lyckat! Väldigt skönt att åka buss dit och hem så man slipper tänka på att åka runt med bilen mitt i stan och krångla med att hitta plats för parkering när hela staden är full av shoppinggalna hästnördar. Det blev även utgång på fredagskvällen vilken va super skoj och nästa år hoppas jag det kan bli repris på detta!

Jag och syster Fanny hittade både hotellet och mässan vilket kändes väldigt oväntat då båda två är begåvade med världens sämsta lokalsinne. Hoteller va jättemysigt och låg väldigt bra till med gångavstånd överallt så det blev en hel del steg i helgen kan man lugnt säga. Och det behöver väl knappt nämnas att hotellfrukosten va en utav höjdpunkterna. Så mumsigt!

Jag hann inte gå många steg på mässan innan jag hittade ett par stövlar som jag kollat på innan men inte köpt pga priset men nu så vad det mer än halva priset så jag slog till. Vem vill inte ha ett par blåa gummistövlar med bling bling liksom?


Sprang runt hela dagen och letade efter ett par bruna ridbyxor men hittade verkligen inte något som föll mig i smaken och gjorde det de så var det allt för dyrt. Jag hade dock turen att sedan på lördagen hitta dom här snyggingarna ifrån Euro-star på 70% så jag slog till! Precis samma passform som mina favoriter ifrån Kyra så dom lär nog användas flitigt:

Hittade även ett schabrak ifrån esperado på halva priset som jag önskar hade varit vitt istället för ljus cremefärgat så jag hade kunnat använda de till tävling men de får bli till träning istället.


Jag var även förbi på hööks idag och köpte benskydd till Knatte så att han inte slår sönder sig och även lite annat smått och gott. Det blev ett par terrängskydd som jag har hört mycket gott om och att dom ska vara stora i storleken så jag hoppas vi blir nöjda. Har även tänk att försöka ha boots på honom så mycket det går så att skona kan få sitta kvar. Jag är egentligen inte nöjd med att behöva ha honom helt påklädd med skydd men just nu känns det inte som att det finns så mycket att välja på.

Har faktiskt varit väldigt skönt att va ifrån bloggen under helgen och bara få va lite anonym. Är så många som läser utan att man egentligen har en aning om vilka man egentligen delar med sig till. Alltid är det någon som tycker nått!
Denna veckan jobbar jag väldigt mycket och jag hoppas på att veterinären kan komma och dra bort den sista flisan av Knattes ena vargtand så att vi snart kan få komma igång. Det är vår och jag är träningssugen!

3 kommentarer:

  1. Hör kommer en "tyckning". Skit kul att läsa din blogg! Uppskattar att läsa om annan hästsport än trav ibland:P Vi hade en häst där du har din innan så ja känner igen mig:) Vi ses nog nån gång ute på sjuktfältet. Mvh Sara

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag läser oxå din blogg o tar hand om din häst ibland. Du kanske känner mig:-) :-D ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh de där stövlarna har jag också tittat på. Jättefina! Alla saker du köpte skulle jag kunna tänka mig, både byxorna och schabraket var snygga. Är byxorna lite randiga?

    SvaraRadera