lördag 11 februari 2012

Underbara häst, visualisering och rea

Knatte är inne i en riktigt bra period och känns så himla fin pass efter pass. Bjuder fram till handen superfint och känns väldigt stabil och fokuserad. Det finns givetvis saker vi jobbar på hela tiden men över lag är jag så himla nöjd över hans samarbetsvilja och idag kändes det som att han tog i så att han va både gul och blå i galoppen. De är så otroligt skönt att ha en häst som är normalt pigg och inte är hett och stirrig.
Jag har fått för mig att jag gillar sådana hästar och har alltid fallit för tokstollarna innan men ack va skönt det är med en häst som använder energin på de jag vill istället för på hundra andra saker...
Red en hel del linjer idag med lite tanke på uppridningen och halten i programmen och han känns lite ålig till en början men tycker ändå att han förstår snabbt vad jag är ute efter.
Jobbade mycket med min egna sits och något som alltid fungerar jättebra för mig är visualisering. Både när det gäller att tävla och saker jag tycker är svårt så brukar jag gå igenom i huvudet hur det ser ut när jag ska utföra det. För tillfället tänker jag mycket på filmen jag la ut för ett par dagar sedan på Uta Gräf när hon rider och bara tanken på henne fastlimmad i sadel får mig att sitta lite bättre känns de som.

Dagens schabrak är ifrån Mias och är flera år gammalt men kvaliten är kanon!


Efter ridningen följde jag med mot och far in till Jönköping och där fyndade jag en ny funktionströja och en väst i fleece:


I morgon blir det bara att skritta ut en sväng tror jag och på måndag jobbar jag så då får Knattsson vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar