tisdag 28 februari 2012

Som ett smäck

Idag har jag försökt lyfta transporten. Tungt! Planerade att lastträna och jag gillar inte att ändra mina planer när jag bestämt mig för något och när jag kom ut till stallet och insåg att hjulet på veven till transporten hade sjunkt ner i leran ca 10 cm kändes det lite lätt jobbigt. Jag kämpade som ett djur och med hjälp av en stackars stol (som miste livet) fick jag till slut på den på bilen så jag kunde lasta. Jippi!

Mitt mod går verkligen upp och ner när det gäller den där lastningen men idag stog han faktiskt stilla i transporten och såg sig omkring och åt lite emellan varven så det går sakta men säkert framåt.

Jag fick tips här på bloggen att köpa ett par terrängskydd på Hööks att ha som hagskydd och jag har läst på nätet att dom ska va stora i storleken och att passformen va super och precis allt stämde! Verkligen kanonskydd till ett väldigt bra pris på ynka 229:-

Så numera är Knattsson fullmunderad i hagen så att han inte slåt sig förhoppningsvis.

Annars tar vi det väldigt lugnt och inväntar veterinären som kommer och tar ut det sista av tanden på lördag och sen hoppas jag att vi kan få va igång igen ganska snart. Knatte fäller verkligen hur mycket som helst och jag hade nog förträngt hur mycket hår som lossnar på en icke klippt häst!
Jag har ev ett pannband på G men inte de jag visade från OS tyvärr...

2 kommentarer:

  1. Haha!! Fattade inte varför pallen stod utanför stallet? Hämtade den när jag höll på med Karlas man. Klev upp lite hastigt på den och BRAK!! WTF hände liksom??? Tog jag sönder stolen?? Den bästa stolen nånsin....är trasig och nu vet vi varför :-) Du tog livet av den, haha!

    SvaraRadera
  2. haha japp den blev lite helmos:P mamma och pappa hade visst två stycken sådana hemma så jag ska dit och sno en. RIP stolen!

    SvaraRadera