onsdag 22 februari 2012

Sadeljakten är för tillfället över

Testade att padda upp sadeln bak idag och det blev succe! Jag hade i två ilägg i varje ficka bak men det hade nog räckt med ett så det får jag testa nästa gång. Sadeln la sig mycket stadigare och jag hittade ett mycket bättre skänkelläge när jag satt i den idag och det va väldigt skönt att kunna sitta ner utan att sadeln guppar runt. Nu blir det att rida såhär ett tag och så får vi se vad som händer sen!
Innan ridning:
Efter.



Underlaget är verkligen inte kanon just nu så det blev bara skritt och trav men jag tycker Knatte kändes helt ok. Märks rätt väl att det inte går att rida igenom honom ordentligt nu pga av tänderna så jag längtar tills jag kan ha bett och ratta runt ordentligt.

Keano gillar inte alls när det regnar utan låg mest inne i Karlas box och sov...
... eller satt vid stalldörren och spanade på hästarna.
Knatte hade full mundering fram idag när han skulle ut i hagen så han slipper slå sig på benen himla häst. Blir nog att leta skydd till honom på mässan. Någon som har något bra tips på bra hagskydd?


Nu dröjer det nog ett tag tills jag uppdaterar nästa gång för i morgon jobbar jag och fredag, lördag tillbringar jag i Götet med älskade syster. Jippi!

1 kommentar:

  1. Tack! Ja det finns lite gång i hästen, jag ska bara lyckas rida den också. :p

    Vad jag är avundsjuk på alla som ska till Göteborg i helgen, men det gick inte ihop sig för mig det här året. Får ta igen det nästa år istället. :) Har du tittat på terrängskydden på hööks? Jag har itne provat dem själv, men vet många som säger att de är bra hagskydd. Inte jättedyra heller. Jag hade ett par superbra till lilla D, tills dess att han åt upp dem... Tyvärr hade jag köpt dem begagnade och hittade ingen märkning på dem, för jag skulle gärna vilja ha ett par nya. Typ strykkappor fast stadigare och i läder med "fluff" på insidan och dubbelknäppning.

    SvaraRadera