tisdag 7 februari 2012

Vilken dag!

Började dagen med att tycka att det kändes jäkligt kallt

Och klädde på mig som attan med långkallingar och överdragsbrallor men frös ändå.
Knatte har vilat i fem dagar nu pga tappskon så jag tänkte jag skulle longerat först men jag sket i de och red ett pass på banan i stället och han va så fantastiskt fin! Han va pigg som ett as men med den energin kommer bakbenen med som ett brev på posten och han trampade på kanon i traven och hade ett superfint sug i handen. Satte vart enda galoppfattning och skummade i munnen så hela benen va fulla med dregel:


Mina fingrar var totalt sönderfrusna och tummen har jag haft ont i hela dagen. Och sen började kalabaliken.
Lillen i stallet tog sig igenom staketet x antal gånger och kutade runt och hade superskoj samtidigt som jag va stressad som ett as till jobbet. Fick ringa stackars Åsa på jobbet och slänga in hästarna i stallet och sen gasa hem och slänga mig i duschen och sen har det varit fullt ös på jobbet också så just nu så ligger jag lite halvdöd i soffan...

Vi hörs på torsdag för i morgon jobbar jag

1 kommentar: