måndag 14 maj 2012

Håll i hatten!!!

Snacka om att det blåser full storm idag! Knatte tyckte de va jätteroligt och sprang som en tok när jag skulle hämta honom i hagen men med en godis i handen löser man det mesta haha.
Lasttränade först och det gick väldigt bra och snabbt för han gick in på någon minut bara så vi kunde lämna de fort och gå över till ridningen. Hade först planerat att rida ut och galoppera lite men de kändes alldeles för blåsigt för de så det blev ett pass på banan.
Red mest runt på fyrkanspåret och diagonalerna och ökade och minskade i skritt, trav, galopp och sen gick jag över till lite förvänd galopp och han va superfin. Va egentligen första "riktiga" passet med lite mer förvänd och han gjorde väldigt bra ifrån sig och kämpade på även om banan är liten. Va riktigt nöjd med honom och han va superfin när jag travade av.
Jag har lite hatkärlek till förvänd galopp för jag gillar känslan av lösgjordhet som den ger men min förra häst hade det superkämpig med den och blev väldigt stressad.
Jag red med mina Königs Grandgester idag och jag måste verkligen rida i dom oftare. Är så himla stor skillnad att rida med en hårdare ridstövel som stöttar upp mer och jag känner mig stadigare i sätet. Förra gången jag gick i dom fick jag världens skoskav men idag kände jag ingenting. Så nu ska dom användas ordentligt!

Provade det nya täcket och de satt helt perfekt och jag tycker han är så himla fin i blått!

Keano tyckte att det va allt för kallt ute i blåsten så han satt mest och halvsov i höet. Han är så himla duktig nu för tiden och kommer direkt på inkallningarna och är så himla på hugget. De gillar jag!

Avslutar med en bild på transporten som jämte Åsas transport inte längre såg sådär vit och fin ut, utan mest gul haha. Attans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar